Počet položek: 0 ks
Celková cena: 0 Kč

Sauna a zdraví

O léčivých účincích sauny bylo na internetu napsáno tisíce článků a čtenář by mohl mít dojem, že neexistuje problém, s kterým by mu sauna nepomohla. Náš článek přináší střízlivější pohled vycházející mimo jiné z knihy Lawrense Wilsona Sauna Therapy for Detoxification and Healing. Také je třeba si uvědomit, že sauna slouží především jako prevence, pro oslabený organismus často není vhodná.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Příznivý vliv finské sauny na zdraví

Při pobytu ve finské sauně se zvyšuje srdeční tep o 30 - 70 %, což je výborné pro posílení srdce. Saunování lze tedy využít pro prevenci před onemocněním oběhové soustavy.

Finská sauna také podporuje tvorbu kolagenu, který vypíná pleť. Největší přínos má saunování na zlepšování imunity. Průzkumy ukázaly, že pravidelní návštěvníci sauny jsou méně často nemocní. Saunování je také účinnou prevencí proti sezónním nemocem, zejména onemocněním dýchací soustavy jako je chřipka a rýma. Důležité je ale slovo prevence, nemocný a oslabený člověk by do sauny chodit neměl, jak si můžete přečíst v našem článku tady.

Při správné životosprávě saunování také do určité míry napomáhá hubnutí. Neznamená to však, že samotná sauna odbourává tuk a člověk saunováním hubne! Během saunování se člověk potí a potem se vyplavují všechny škodlivé látky, organismus se pročišťuje, a tím se zlepšují biochemické procesy, což ovlivňuje i rychlost spalování tuku. Váhový úbytek bezprostředně po saunování je jen dočasný, tělo se pouze odvodní. Nicméně aktuální studie v prestižním časopise Americké medicínské asociace uvádí, že během půlhodinového pobytu v sauně dochází ke spálení až 600 kalorií. V průměru člověk během návštěvy vypotí 0,5 litru. Tekutiny je nutné během saunování doplňovat.

________________________________________________________________________________________________________________________________________


Příznivý vliv infrasauny na zdraví

Velkou výhodou infrasauny je, že není pro organismus tak náročná jako finská sauna. Jejích blahodárných účinků tak mohou využít i lidé, kteří mají problémy s vysokým tlakem. Dlouhovlnné infračervené záření proniká do tělesných tkání až do hloubky 4 cm. Svaly se tepelným zřením uvolňují a zklidňují. Intenzivním pocením se z těla vyplavují toxické látky, což opět ovlivňuje proces spalování tuků v těle. Stejně jako finská sauna má infrasauna příznivý vliv na elasticitu kůže.

Infrasauny prohřívají tělo a intenzivně zlepšují prokrvení organismu. Saunování posiluje imunitní systém, uvolňuje dýchací cesty, mírní akné, ekzém a bolesti v krku. 

Infrasauna také pomáhá při ztuhlosti kloubů a výronu kotníku. Díky silnému prokrvení pokožky urychluje hojení poranění, popálenin a ekzémů. Přirozené také pozitivně působí na psychiku člověka a mírní únavu.

________________________________________________________________________________________________________________________________________


Příznivý vliv parní sauny na zdraví

Pravidelné návštěvy páry zvyšují otužilost organismu a jeho odolnost proti běžným infekcím horních cest dýchacích. Pára zlepšuje nervové i hormonální funkce a umožňuje organismu zbavovat se ve zvýšené míře odpadních meziproduktů látkové přeměny.

Vlhká pára zlepšuje prokrvení, což má pozitivní vliv na pokožku. Pomáhá tak například při léčbě akné.  Parní sauna je stejně ozdravující jako příjemná. Je doporučována při léčbě onemocnění dýchacích cest, astmatu, revmatismu, nachlazení, přetížení svalů a poruch prokrvení.